Săptămăna bucătăriei italiene în lume – ediția a vi-a

22 noiembrie 2021Diva in Bucatarie

Săptămăna bucătăriei italiene în lume – ediția a vi-a

saptamana bucatariei italiene

Bucătăria italiană este probabil cea mai iubită și mai apropiată de români și, în același timp, una din cele mai populare din lume.

Un adevarat caleidoscop gastronomic, cu rețete simple și ingrediente de calitate, aceasta nu este doar despre pizza, paste și sosuri. Italienilor le place să mănânce salate proaspete, brânzeturi, carne suculentă, sandvișuri, risotto și supe consistente, ca să nu mai vorbim de pește și fructe de mare.

A șasea ediție a Săptămânii Bucătăriei Italiane în lume este programată în perioada 22-26 noiembrie 2021 si este organizata de Ambasada Italiei, ICE-Agenţia Italiană pentru Comerţ Exterior şi Institutul Italian de Cultură din Bucureşti, în colaborare cu Camera de Comerţ Italiană pentru România.

Evenimentul anual este promovat de Ministerul Afacerilor Externe şi al Cooperării Internaţionale, de Ministerul Politicilor Agricole Alimentare şi Forestiere, de Ministerul Educaţiei Publice şi de Ministerul Dezvoltării Economice din Italia cu scopul de a promova în străinătate excelenţa culinară italiană şi valorile care o inspiră.

Tema ediţiei din 2021 este Tradiţie şi perspective ale bucătăriei italiene: conştientizarea şi valorificarea sustenabilităţii alimentare. Subiectul este unul de mare actualitate. S-a discutat pe marginea lui la Food Systems Summit 2021 în cadrul Adunării Generale a ONU, la care au contribuit lucrările Pre-summit-ului de la Roma din luna iulie a.c. Alimentaţia sustenabilă este sănătoasă, respectă ecosistemele şi biodiversitatea, oferă valoare teritoriului de provenienţă şi este accesibilă tuturor din punct de vedere economic. Promovarea agriculturii şi a alimentaţiei sustenabile poate contribui la realizarea numeroaselor obiective ale Agendei 2030 a Naţiunilor Unite.

Principalele subiecte ale Săptămânii Bucătăriei Italiene în lume:

  • – Promovarea dietei mediteraneene ca model de alimentaţie echilibrat şi sănătos.
  • – Caracterul inadecvat al sistemului de etichetare bazat doar pe valoarea nutriţională generală a alimentelor fără a avea o bază ştiinţifică adecvată,
  • – Protejarea şi valorificarea produselor cu denumire de origine protejată şi controlată, alături de acţiuni de combatere a alimentelor contrafăcute.
  • – Legătura dintre biodiversitate şi varietate alimentară.
  • – Promovarea vinului italian.
  • – Valorificarea tradiţiilor enogastronomice ale regiunilor şi teritoriilor italiene, inclusiv în scop turistic.

De-a lungul anilor produsele universal îndrăgite ale Italiei au devenit ambasadori ai excelenței italiene, iar românii, mult mai atenți în privința alimentației, au ales produsele Made in Italy cu un concept de înaltă calitate şi de stare de bine.

Italia este al doilea partener comercial pentru România. Schimburile de produse agricole şi agroalimentare în ultimii ani au prezentat una din cele mai dinamice evoluţii.

Anul 2021 a început sub auspicii bune prin reluarea activităţii sectorului Horeca, ceea ce a dus la creşterea exporturilor italiene de produse agroalimentare: +21,6% în ianuarie-iunie 2021 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2020. Cea mai mare parte din sectoare a înregistrat creşteri importante: cafea şi ceai + 40,8%, ulei de măsline +30,2%, produse din peşte şi conserve din peşte +21,6%, produse pe bază de carne +13,9%, dulciuri +28,3, paste +17%, lactate şi brânzeturi + 20,3%, fructe şi legume 11,9%, vinuri îmbuteliate +79%, spumante +65,6%, alcool și produse alcoolice +93,4%.

Principalele produse italiene importate în România sunt: fructe şi legume, carne si preparate din carne, dulciuri, cafea, ulei, produse din peşte, sucuri concentrate din citrice, orez şi vinuri.

Datele statistice ale primului semestru al anului 2021 arată o bună situare a Italiei printre principalii furnizori ai României: de exemplu, fiind chiar prima ţară furnizoare de ulei de măsline, roşii preparate şi conservate, paste şi vinuri din struguri proaspeţi, şi a doua țară furnizoare de cafea şi preparate din carne proaspete, afumate şi cârnaţi.

Programul bogat în evenimente ale Săptămânii Bucătăriei Italiene în România este dedicat tuturor categoriilor de interlocutori interesaţi de alimentaţie şi de “Vivere all’italiana”: profesionişti din sectorul HoReCa, consumatori, food lovers, iubitori ai noilor tendinţe. Obiectul este acela de a implica întreaga ţară.

Săptămânii Bucătăriei Italiene în lume

Activitățile desfășurate in cadrul Săptămânii Bucătăriei Italiene:

  • – un seminar online, realizat în colaborare cu Metro, avându-i drept protagonişti pe maeştrii bucătari italieni Antonio şi Michael Passarelli, care vor prezenta patru reţete dedicate profesioniştilor în domeniu;
  • – “interpretarea” de reţete italiene – veți putea vedea rețele prezentate de mine și de Greta Apostol autoarea blogului (ro)
  • – activităţi de promovare în cadrul celor mai importante restaurante italiene din România, ce include oferirea unui “aperitiv italian” clienților fideli;
  • – un seminar online pe tema nutriţiei, organizat în colaborare cu Federalimentare, cu accent pe aplicarea etichetei pe partea din faţă a produsului, asupra căreia Italia şi România au poziţii similare în cadrul UE;
  • – vizionarea a trei documentare din seria “Food Markets”, dedicate pieţelor alimentare din Palermo, Florenţa şi respectiv Torino;
  • – publicarea reţetei video a unei prăjituri exclusive realizate de un chefales de Asociaţia Italiană Ambasadorii Gustului.

De asemenea, numeroşi operatori italieni din principalele oraşe româneşti, sub coordonarea Camerei de Comerţ Italiană pentru România, vor adera la iniţiativă cu meniuri ad hoc şi reduceri pentru clienţi toată săptămâna dedicată evenimentului.

Potrivit cuvintelor Ambasadorului Italiei la Bucureşti, “dieta mediteraneană, produsele alimentare şi bucătăria tradiţională sunt un patrimoniu italian privit cu admirație din diferite colţuri ale lumii”. Ambasadorul a continuat: “într-o perioadă atât de complexă ca cea pe care o trăim, să aduci în discuție siguranţa alimentară, sustenabilitatea economiilor agricole, reprezintă un punct de cotitură fundamental”.

Pandemia ne-a schimbat obiceiurile: să mănânci sănătos reprezintă un mod de a te îngriji de tine însuţi şi de propria familie şi  de a te bucura de viaţă. Vivi all’Italiana!

Pentru mai multe informaţii asupra programului Săptămânii Bucătăriei Italiene în România, vizitează reţelele de socializare ale Ambasadei Italiei, ale ICE-Agenţia Italiana pentru Comert Exterior şi ale Institutului Italian de Cultură din Bucureşti.

#worldweekofitaliancuisine    #italiancuisine   #mediterraneandiet   #italianfood    #italiantaste  #ItalianTaste2021  #vivereALLitaliana  #settimanadellacucinaitaliana

Print

Distribuie pe:

0 răspunsuri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *